1999  2000 2001  2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009  2010  2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Januari ~ Februari ~ Mars ~ April ~ Maj ~ Juni ~ Juli ~ Augusti ~ September ~ Oktober ~ November ~ December

Juli 2024

30/7
Tisdag kväll
.00

I går städade jag i mitt skåp i hallen...och det var bra för det var stökigt och överfullt där när jag började.
För...vissa saker kan man inte kasta
...som halsduken på stolen.

I dag var jag och Linda och hämtade hem Molly...ska bli spännande och se vad det blir av detta!
Information om henne kan man läsa på hennes sida.

28/7
Söndag natt
24.00
Å neeej.....nu går vi in i min sista semestervecka och Lasse börjar att jobba i morgon.
Känns som det är på väg att bli höst.

Dock kommer det bli en händelserik vecka.....information kommer efteråt.

I måndags dagen efter att vi kommit hem från Luleå kom Emmy och Oline då dom ska på utställning på lördag, och Emmy behövde trimmas lite.

Emmy...hon är så SÖÖT.

Emmy och hennes "syster" Daisy.

I tisdags stack vi till stan framotillbaka för att köpa en säng åt Linda till hennes lillstuga.
Och på onsdagen städade jag spisen...så nu går det tom att spegla sej i den

På torsdagen åkte vi till Albert & Herbert i Bollnäs, men, först stannade vi till i Ljusdal för lite lätt lunch och stötte på en ljusaffär som var jätterolig med MASSOR av finas ljus.
Efter vi var klara i Bollnäs åkte vi vidare till Eva för intag av Tacos. Tack för maten Eva.
Kunde ju inte låta bli att ta kort på Sally och Seth...söta vovvar.

I fredags städade jag nere i "så-rummet" så nu är det städat inför nästa år.

Maries odlingar i växthuset växer fint.

I går grillade för sista gången innan Linda åker hem och vi börjar och jobba. Linda ska åka hem på onsdag kväll för att sen vara hemma och ledig i lägenheten i ca 1 ½ vecka innan även hon börjar att jobba.
I går försökte jag mej på att göra en nyttig efterätt men...nja...det blev så där.
Mosat äpple med lite kanel och vatten och in i frysen.

Detta är ett ljus vi köpte i Ljusaffären.

Förberedelserna är igång inför kommande vecka.

21/7
Söndag kväll
22.00
Omkring 16-tiden anlände vi hemmet på Holmen i dag.
Vi startade vår färd från campingen i Luleå 07.20 och med 4 korta stopp var vi hemma vid middagstid.

Nedan följer våra dagar i Luleå i bilder, med start vid lunchpaus på väg upp mot Lule under torsdag dag.

Fredag hämtade vi Sandra och åkte till Storforsen, vi åt hemmagjord middag i vår stuga på campingen och på lördagen var vi på friluftsmuseet Hägnan under dagen innan vi vid 16.30 satt mammsen på tåget som skulle gå mot Stockholm 17.00.
Familjen Edbom åt på Kina innan vi körde hem Sandra, då det var dags att säga Hej Då, för denna gång.

Nu väntar 14 dagar återstående semester på hemmaplan. Linda och jag kommer att ta en sväng till Bollnäs/Söderhamn under denna vecka och en sväng till Ö-vik nästa vecka.
Mer om dessa veckor kommer då.

Lunch på Olofsfors bruk.

Framme i stugan

Egna morgonprommisar blev det som vanligt för mej och hundarna då resten av stuga (eller också hela campingen) sov.

Fredagens utflyktsmål som var Storforsen.

Åter på campingen.

Hägnan på lördagen.

Kossorna var lite konstiga tyckte hundarna.

Kvällsprommis i går på campingen.

Eftersom mormor hade åkt fick jag och hundarna egen säng sista natten och vilka utnyttjade det tro.

I morse tidig morgon och vår dag för avfärd var det ett strålande väder.

Några renar såg vi på vägen hem.

På genomresa genom Lycksele.

17/7
Onsdag eftermiddag
16.00

I går hade vi en Loppisdag när vi åkte på några loppisar, och till det som förut hette Erikshjälpen både till Fränsta och Ånge.
Vi fikade på kafé Bönan i Ånge innan vi åkte hem.

I förrgår måndag var Lasse, jag och mammis en sväng till Munkan och Sveriges mittpunkt.

I växthuset växer Marie's tomater, paprikor och gurkor för full.
Paprikorna och tomaterna börjar komma så smått.

Nu är det packa och klart inför att vi far norrut i morgon bitti. Å kudden är med så klart
....för då sover man gott trots att man är borta
Vi sätter mamma på tåget på lördag kväll och på söndag vänder vi kosan hemåt igen och är hemma på söndag kväll nån gång.
Då har jag de två  sista veckorna kvar av semestern då jag precis i dag är halvvägs.

14/7
Söndag kväll
21.00
Några dagar har gått igen.
Det är tur att jag tar några bilder på det jag gör för då blir jag påminnd om vad vi gjort.

Nu är det måndag-onsdag kvar innan vi på torsdag morgon packar ihop oss och drar iväg norrut mot Luleå och Zink, Sandra och Alex.
Det blir kul att träffas.

Torsdags
På tordag förmiddag tog vi och bakade bullar jag och Linda ...och kl 17.30 hämtade vi mammis på tåget.

Fredagen....var vi till minneslunden och hälsade på nära och kära.

I går var det toppenväder med SOL
så Linda tog och badade innan vi åkte till skogen för att leta några blåbär på mitt "säkra" ställe men,.........tji fick vi...de fanns inga blåbär alls.

så, vi strosade lite innan vi sen åkte hem igen.

På kvällen kom Marie och Anders för att grilla med oss.

I dag söndrag drog vi iväg till skogen och plockade lite hjortron så fem nya burkar står nu i frysen....PERFEKT.

9/7
Tisdag kväll
21.00
Nu är jag inne på min 2:a semestervecka.
Hitintills shar det hänt lite småsaker,eller, senaste veckan har mest bestått av massor av prommisar med hundarna och massor med städning.
Min förhoppning är att i morgon bli helt klar med storstädningen av köket och sen är det slut på städningsfronten på ett tag framöver, ja, förutom det vanliga på golvet då förstås.

På torsdag planerar jag och Linda att baka och på kväll ska jag hämta morsan från tåget.
Det lär nog bli lite bärplockning, prommisar och mys någon vecka framåt tills vi nästa torsdag ska åka upp till Sandra i Luleå.

Idag ...... har iallafall Linda och jag varit till Övik, och hälsat på Molly med familj.

Detta ska bli SÅ spännande.

Middag med monopolspel......

.......å jag fick slut på pengar

Prommisrunda runt Skidstadion

Köksstädning

2/7
Tisdag natt
00.00
Första dagarna på min semester har varit toppen.
Mycket prommisar med hundarna, lite pysslande i hemmet med fönsterputsning och så idag har vi varit på en utflykt till Sundsvall.
Jag, Linda, Marie och Mona packade in oss is bilen vid 9 och åkte till Simons trädgård i Njurunda.

Vi var åt tai-lunch och till Flitiga Fingrar för att köpa garn innan vi avslutade våran utflykt på Norra Berget, vilket blev en mysig stund med lite lek, häng med djur, glass och till sist lite inköp av bla tunnbröd.
Nu hoppas jag på en fortsatt lika bra semester varvat med skötsel av hemmet....hundprommisar....och, MASSOR av tid med att bara slappa.
Men, först ska jag städa köket grundligt. All fönsterputsning är klar och när köket är klart ska jag sen ha semester på riktigt.

Jasminen blommar för fullt för stunden men, på torsdag ska det börja tokregna så då är väl den blomningen förbi.

En bok är färdigläst och en annan påbörjad.
Babben har jag läst och den var väl bra men inget särksilt. Stormare har jag börjat på men har inte hunit bilda mej någon uppfattning om ännu.

En kväll tog jag Sally och Peggy och gick längs vägen bort till Silre Södra och över Hea hem. Det blev en regäl sväng på 1 timme och 40 minuter så det var tur att gamlingarna inte var med.
Men vacker och skönt var det.

I dag hade jag fått hem garn på posten och så köpte jag lite när vi var till stan...så, nu finns det lite att virka av.
Övre raden kom på posten och nedre raden köpte jag i affären.